Monday, March 23, 2009

Putrajaya International Hot Air Ballon Fiesta



Pada hari ahad yang lepas aku telah pergi ke putrajaya sebab khabarnya ada pertunjukan belon udara panas kat sana.Bertolak dari rumah di sungai buloh pada pukul 3 ptg dan sampai di putrajaya pada pukul 4.Bila tiba disana mula-mulanya berasa agak kecewa sebab keadaannya lebih bercirikan kepada PASAR MALAM daripada fiesta. Rasanya pihak penganjur perlu lebih prihatin sedikit dalam hal-hal pengisian sesebuah program supaya pengunjung dapat lebih manfaat dari segi ilmu.Contohnya perlu ada sedikit pameran tentang bagaimana belon udara berfungsi , maklumat tentang kos , aspek keselamatan dan profil2 peserta.

Aku dan kedua ibua bapaku menunggu sehingga pukul 6.30 ptg sebelum belon yang pertama berlepas ke udara.Suasana kat sana memang menarik sebab mmg jarang-jarang sekali diadakan pertunjukan belon udara panas.

3 comments:

  1. bro jenuh gak ko menunggu ekk

    by the way aku memang nak ke sana, however aku tanya kawan aku yg jd photographer di sana, katanya kalu nak naik RM300 and kalu just nak bergambar depan belon kene juga caj RM10.

    for RM300 i think not really worth walaupun might be one in a life time.

    RM300 lepas flight fare air asia ke Sabah tu hahahaa

    ReplyDelete
  2. tak naik pun tak takpe just being there is enough

    ReplyDelete
  3. yup..mmg nice sgt..byk belon udara pns..
    & x prnah tgk seramai e2 manusia d putjaya nih b4 dis..

    ReplyDelete