Monday, August 31, 2009

Singapore 2

Memang penat betul berjalan pada waktu puasa.Yang paling mencabar iman ialah semasa berada di VIVOCITY mall , ada satu restoran makanan jepun yang menyajikan hidangan sushi "ALASKAN CRAB".Aku ni memang peminat ketam , bila tengok saiz sepit ketam yang hampir menyamai saiz pergelangan tangan aku , tetiba rasa diri aku berada di awang-awangan sambil menikmati hidangan isi ketam(kurang pahala puasa aku), he he.Rasanya kena pergi lagi sekali sebab di malaysia memang susah nak dapati hidangan istimewa ini . Mengikut perancangan awal , aku bercadang hendak berbuka puasa sambil menikmati juadah istimewa masakan singapura .Tetapi bila melihat iklan "TRIPLE WHOPPER BURGER" Burger King , segala perancangan awal berubah dan akhirnya kami berbuka puasa di Burger King , Changi Airport.
Secara keseluruhan aku cuma berkunjung ke tempat membeli-belah sahaja sebab hampir kesemua tempat2 pelancongan yang terdapat di Singapura telah aku kunjungi pada kunjungan aku yang lepas-lepas.Rasa macam malas plak nak komen lebih2 , "picture below paints a thousand word".


At Changi Airport Terminal 2 duty free area

Burger King Changi Airport

Triple whopper burger for breaking fast

Lucky Mall , Singapore
ION Mall
Posing at VIVOCITY Mall overlooking sentosa island and the upcoming Universal studio

Inside VIVOCITY Mall


At KLIA

5 comments:

  1. akhirnya Burger King yang menjadi pojaan hati ya!!! Hahahah

    ReplyDelete
  2. Salam

    Kalau pergi Kuantan lajak ke Restoran Pak Su di Beserah. Di sini terkenal Ketam Stim tapi saya berapa sukakan ketam. Restoran Pak Su ni restoran China tapi telah disamak oleh Pej Agama Pahang malah tahun lepas Pej Agama ni siap adakan majlis berbuka puasa di sini.

    Saya pernah makan di sini bersama-sama Ramli Sharip.

    Lukman

    ReplyDelete
  3. mas - ha ha ha.mmg terliur tgk triple whopper tu yang cancel plam asal tu.tapi bila dah makan burger tu mcm menyesal psal tak rasa makanan singapore.itu le dinamakan nafsu , he he

    lukman- thank you .saya ni mmg gile ketam.boleh terliur kalau tgk ketam hidup yg gemuk2, he he

    ReplyDelete
  4. owh..ketam, sotong, udang my peberet...
    en.xplorer..mmg best makan seapoodddd...sodap..

    ReplyDelete
  5. btul tu , kalau dpt ketam kukus pun sodap

    ReplyDelete