Thursday, March 17, 2011

Buah Tai @Buah Kelapa laut

Di Pulau Pinang Buah Kelapa laut di kenali sebagai Buah Tai.Kalau di pulau pinang Buah kelapa laut memang banyak terutamanya di kawasan waterfall. Di sebelah KL buah kelapa laut biasanya jenis yang telah di proses untuk dijadikan minuman.Harganya sebiji ialah RM2.50 dan saiznya lebih kurang 6 cm diameter.Kulitnya bersabut seperti buah kelapa dan biasa terdapat dalam 4-5 ulas isi buah kelapa laut . Rasanya sedikit tawar tapi mungkin kebetulan aku dapat buah yang kurang manis.Kalau tanya orang KL buah kelapa laut macam mana , confirm tak tahu ler jawapannya.



8 comments:

  1. wow.. I tak pernah nampak benda ni lah.... interesting.. :D

    ReplyDelete
  2. mmg dah agak tak tahu punya , he he

    ReplyDelete
  3. saya suka kelapa laut ni.. air die mmg terbaekk bro..

    ReplyDelete
  4. selalu kalau minum mesti yg dah siap proses..dapat minum pun time bulan ramadhan..klu bukan time bulan posa mmg susah tul nak cari. tp memang sedap!

    ReplyDelete
  5. salam kenal.. rajin2, meh laa singgah blog hamba (Aku Sebutir Pasir) kalau nak baca pengalaman hamba travelling ke 45 buah negara.. :)

    ReplyDelete
  6. selalu nmpk kt tepi jaln tp x penah try.. ehehe

    ReplyDelete
  7. maya n ahfatt - bagi aku yg dah di proses lagi sedap
    kitaro - wah bnyknya negara ko dah sampai
    en me - aku pantang kalau jumpa benda2 yg baru , mesti cuba punya
    aiesha - mmg terbaeekk

    ReplyDelete