Wednesday, March 16, 2011

Cucur Udang pasar Chowrasta,Penang

Without a doubt , the best CUCUR UDANG in malaysia is in penang . Go anywhere and i bet that you can't find CUCUR UDANG which taste as good as you would find it here . Looks could be deceiving , first look at this stall near chowrasta market and you would have not imagine that it would house undoubtly the best cucur udang(pronounce as coq udang by locals) in town.
.
From my observation coq udang is a very simple dish to prepare , just a mixture of flour , prawn and taugeh in deep fried . I had tried it before back home and it had failed to produce the same taste and crunchiness which had made this dish so special . Writing about this entry is enough to make me drool.SSSllllluuurrrrpppp!!!!!!










10 comments:

  1. aduh sedap nya... esok ada pasar mlm nak terjah, cari cucur udang hahahhaha... tak sama rasa pun, tak apa... asal termakan cucur udang hihihihi...

    (org ngandung... apa2 pun nak.. ;-p)

    ReplyDelete
  2. he he , tak sama ngan penang .ngidam ler ni

    ReplyDelete
  3. Chowrasta? Kat belah mana tu ek? Dekat ngan nasi kandar Line Clear tu ke?

    ReplyDelete
  4. salam bro,

    ni yang buat perut eden nak pekena cucq udang pulak ni ..tapi gambar tu namapak sedappppp gilerrrrr bro ...heheheh

    ReplyDelete
  5. Xplorer

    Sini tak panggil Cucur Udang. Depa panggil Tahu Rendang. Dua menu terhebat di sini ialah Tahu Rendang dan Air Sarbat (Ais Sirap + Isi Nyiok + Selasih)

    Apapun Cucur Udang ni kena makan panas-panas. Kalau sejuk atau bungkus bawa balik dah tak sedap.

    Hang mai hari apa? Warung ni tutup hari Ahad.

    ReplyDelete
  6. hairil - yup tak jauh dari line clear . kedai ni kat lorong depan balai polis btul tepi pasar.
    haris - biasa pi ka kat situ
    rebung - aku pun terliug jugak ni
    lukman - org penang panggil coq udang. kena makan kat sana baru crispy

    ReplyDelete