Tuesday, November 22, 2011

Laksa janggus, penang

Arguably the best laksa in malaysia .The laksa is amazing and couple this with the fact that the stall is nestled in a scenic traditional malay village in kampung perlis balik pulau make this place the number one spot for laksa.A bowl of laksa will cost you rm 2.50 , quite cheap if you take into consideration the generous portion per serving.In KL i believe it will cost you between 5-8 ringgit fora good quality laksa per bowl.
Before you reach this place you will be mesmerise by the scenic view of the paddy field and further up there is pasir panjang beach which i will blog in my next entry.
Overall experience= A
Gps coordinate =E100 12 12.6 N5 18 37.2



Scenery before you reach laksa janggus stall





























- Posted using BlogPress from my iPad

10 comments:

  1. Rasanya laksa janggus ni pernah masuk tv kan.. chef perempuan yang kecik2 tu .. ala lupa nama dia.. memang popular tempat tu kan..

    ReplyDelete
  2. Mmg popular che mid . Kena cuba lagipun tempat dia menarik

    ReplyDelete
  3. pencarian yang belum2 solosai....
    seb baik letak da letak gps.... mintak2 pasni leh jupe

    ReplyDelete
  4. Aku tau hang hantu laksa.mmg terbaekk laksa ni

    ReplyDelete
  5. kono try nih! nampaknya byk la tempat boleh pegi kat penang nanti.

    *by the way, hotel impian morib tu ok! reasonable rate dan keadaan bilik bagus. ada swimming pool juga. saya rekomen tidur kat situ kalau pegi morib.

    ReplyDelete
  6. Thanks gb, nanti saya cuba hotel morib tu

    ReplyDelete
  7. Been there also.paling tak tahan bila kena Q sampai 40 mins semata nak merasa pisang goreng dia..

    ReplyDelete
  8. sedapnya laksa!! harus try ni...
    kalau gambar2 dlm blog ni dibesarkan, lagi puas tgk...tak nak besarkan gambar ke?

    salam, tengs drop by my blog n following mine, dtg sini nak follow balik..

    nice blog!!

    ReplyDelete
  9. Alia-pisang goreng dia mmg slow sikit
    Wahida-welcome to my blog.ada sebab saya tak letak gambar original size dlm blog , saya taknak org reproduce gambar saya .

    ReplyDelete
  10. Salam, saya nak cadangkan guna teknik watermark kat foto-foto tu utk elak kejadian seumpama.

    ReplyDelete